Szybkie i zdrowe przekąski – co warto jeść wiosną?

Okres jesienno-zimowy bywa wymagający dla organizmu. Niskie temperatury, krótkie dni i brak słońca przez większość czasu – wszystko to sprawia, że chętniej sięgamy po wysokokaloryczne posiłki, które wysyłają do organizmu sygnał, że jesteśmy gotowi na chłód. Wraz z nadejściem wiosny warto jednak pozbyć się nadprogramowej tkanki tłuszczowej, która zazwyczaj pojawia się zimą!

Dlaczego warto wybrać zdrowe przekąski?

Pomiędzy posiłkami bardzo często sięgamy po niewielkie przekąski, które pozwalają zaspokoić uczucie głodu. Zdarza się również, że stanowią one małą przyjemność podczas oglądania filmów czy spotkań ze znajomymi. Jednak przekąski wcale nie muszą ograniczać się do przetworzonej żywności, takiej jak paluszki czy chipsy.

Wybierając zdrowe opcje przekąsek, możemy nie tylko ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii, ale również zapewnić stałe dostawy witamin i minerałów do organizmu. Aby poznać więcej zalet wybierania zdrowszych przekąsek, warto odwiedzić https://mjrmedical.com/. Jakie szybkie, zdrowe przekąski sprawdzą się idealnie w okresie wiosennym?

Przykładowe przekąski w domu

Zdrowe przekąski można przygotować w domowym zaciszu w ciągu kilku chwil. Ciekawymi rozwiązaniami są np. banan z rozpuszczoną gorzką czekoladą, guacamole czy jabłko z masłem orzechowym. W domu możemy przygotować również jogurt naturalny z ulubionymi dodatkami, np. miodem, świeżymi owocami, cynamonem czy domową granolą.

Podstawową zasadą podczas wybierania domowych przekąsek jest ograniczanie przetworzonej żywności i wybór takich posiłków, które pozwolą na uzyskanie uczucia sytości bez przekazywania do organizmu nadmiaru kalorii czy sztucznych substancji lub cukru rafinowanego.

Przekąski wiosenne do pracy i szkoły

Przygotowanie przekąsek do spożycia poza domem jest zadaniem zdecydowanie trudniejszym niż znalezienie opcji do zjedzenia w domu, jednak nie oznacza to, że jest to zadanie niemożliwe do wykonania. Przede wszystkim, warto wyposażyć się w niewielki pojemniczek, w który można będzie włożyć drobne, zdrowe przekąski.

Wśród ciekawych pomysłów na mały posiłek poza domem zdecydowanie warto wskazać:

– orzechy – zawierają one wiele korzystnych dla organizmu substancji, a przy tym stanowią doskonałe źródło energii, które przyda się szczególnie podczas wysiłku intelektualnego lub fizycznego;

– pokrojone w słupki owoce i warzywa – to przekąska, którą można przygotować w ciągu kilku chwil, a dostarcza mnóstwa witamin i wyróżnia się wyjątkowym smakiem. W pudełku mogą znaleźć się ulubione warzywa lub owoce: marchewka, ogórek, papryka, jabłka itp. Jeśli posiadamy odpowiedni pojemnik, możemy także zabrać ze sobą domowy dip;

– gorzka czekolada – jeżeli bardzo się spieszymy, możemy także zabrać z domu dwie-trzy kostki gorzkiej czekolady (lub kupić ją w drodze). To wyjątkowo szybka przekąska, która dostarczy do organizmu niezbędnych składników odżywczych.

Pomysłów na zdrowe, ciekawe przekąski jest oczywiście zdecydowanie więcej. Nasze pomysły to jedynie przykładowe rozwiązania, które mogą stanowić podstawę dla własnych koncepcji!